• 1 CZERWCA - Dzień Sportu

• 1 czerwca, jak co roku, obchodziliśmy równocześnie Dzień Dziecka i Dzień Sportu.

Z tej okazji Zenobia Mrozek i Szymon Skupień przygotowali dla uczniów wiele atrakcji i zabaw, bo przecież któż nie lubi się bawić?

A bawili się wszyscy: młodsi i starsi, uczniowie i nauczyciele, którzy tego dnia przypomnieli sobie, jak to fajnie być dzieckiem!

Klasy młodsze „uciekły” ze szkoły i poszły ze swoimi paniami bawić się na Rafie w Rydułtowach. Natomiast starsze klasy pozostały na miejscu, ale też atrakcji dla nich nie zabrakło.

Na początku Pani Dyrektor złożyła życzenia wszystkim uczniom i zaprosiła do świetnej zabawy.

Podczas apelu nagrodzono uczniów, którzy w ostatnich miesiącach zdobyli laury w konkursach artystycznych, przedmiotowych i zawodach sportowych.

Następnie odbyły się zmagania sportowe. Na początku dużo emocji wzbudziły mecze nauczycieli z uczniami. Najpierw z kadrą pedagogiczną zmierzyły się w piłce siatkowej dziewczyny, a następnie chłopcy z klas ósmych. Okazało się, wbrew przewidywaniom, że nauczyciele mimo „sędziwego” wieku oraz raczej statycznego trybu pracy, całkiem nieźle radzą sobie na boisku! Mecze zakończyły się wygraną pedagogów, ale do dziś nie wiadomo, czy wpływ na wynik miał fakt, że był to czas wystawiania ocen końcowych, a przecież lepiej było nie denerwować kogoś, kto za chwilę te oceny wystawi ;-)  Wszyscy świetnie się bawili, publiczność kibicowała głośno, a każdy punkt wzbudzał entuzjazm.

Po tej dużej dawce emocji uczniowie mogli sprawdzić się w wielu konkurencjach. Były skoki na skakance, rzuty do kosza, odbijanie piłki górą oburącz, a dla mniej usportowionych konkurs plastyczny o tematyce sportowej lub oglądanie filmu.

Oczywiście w rozgrywkach sportowych mogły zmierzyć się także drużyny klasowe, które odbyły mecze piłki nożnej oraz ręcznej.

Dzieci otrzymały także prezenty: od Rady Rodziców bon na pyszne lody z Zameczku, a od pani Mężyk – właścicielki sklepu – napoje.

Pogoda dopisała, humory również, więc tegoroczny Dzień Sportu można uznać za bardzo udany!

• „Twoja twarz brzmi znajomo” - innowacja pedagogiczna

• Czego to nauczyciele nie wymyślą dla swoich uczniów, żeby ich zaktywizować i przygotować do egzaminu ósmoklasisty? ;-)

Ósmoklasiści z klas a i b w ramach innowacji pedagogicznej z języka polskiego, opracowanej przez Aleksandrę Tkocz, wcielili się w bohaterów literackich z lektur obowiązkowych. Należało przebrać się za postać i zrobić sobie zdjęcie w okolicznościach z lektury, by reszta klasy mogła odgadnąć, co to za bohater. Ponadto należało opowiedzieć coś o postaci, w którą się wcielił uczeń, a więc trzeba było wykazać się wiedzą. Lekcja, na której ósmoklasiści prezentowali swoje zdjęcia, była pełna zaskakujących niespodzianek, pouczająca i niezwykle różnorodna. Wszyscy świetnie się bawili, a przy okazji powtarzali treść lektur przed egzaminem.

Na korytarzu szkolnym stanęła wystawa zdjęć, by i inni uczniowie mogli zobaczyć kreację starszych koleżanek i kolegów.

A. Tkocz

• Wycieczka na mecz futbolu amerykańskiego w Katowicach!

• Stowarzyszenie „Olimp” działające przy naszej szkole zorganizowało dla uczniów ciekawą wycieczkę o charakterze sportowym na mecz futbolu amerykańskiego. W niedzielne popołudnie uczestnicy wycieczki wraz z opiekunami udali się pociągiem do Katowic Piotrowic.

Na dobry początek pan Piotr Górecki poczęstował wszystkich wafelkami i odżywczym soczkiem. Po przyjeździe w oczekiwaniu na mecz udaliśmy się na pyszne lody rzemieślnicze. Mecz rozpoczął się o 17.00. Najpierw nastąpiła prezentacja drużyn „Silesia Rebels” i „Falkons Tychy”. Futboliści w swoich strojach futbolistów z ogromnymi flagami wkroczyli na boisko w składach 45-cio osobowych witając się z kibicami. Komentator sportowy tłumaczył widzom na bieżąco przepisy gry, które wymagały od nas mocnego skupienia. Sędziowie tzw. „zebry” dbały o porządek wśród zawodników, którzy walczyli o cenne punkty. Futbol amerykański jest dość skomplikowaną grą, lecz dzięki temu, że widzieliśmy mecz na żywo dużo łatwiej było nam zrozumieć zasady. W przerwie meczu udaliśmy się na krótkie spotkanie z zawodnikami. Podczas meczu podziwialiśmy piękne czirliderki wykonujące akrobacje sportowe. Mieliśmy też okazję posmakować prawie amerykańskich burgerów. Po dwóch godzinach okazało się, że drużyna „Falkons” Tychy odniosła zwycięstwo w tym pojedynku. Za opiekę dziękujemy członkom Stowarzyszenia: p. D. Niesobskiemu, J. Wypychowi, P. Góreckiemu.

Bardzo zadowoleni wróciliśmy do Łukowa ŚL. gdzie czekali na nas nasi rodzice.

Przedsięwzięcie to jest jednym z zadań projektu współfinansowanego przez Urząd Gminy Gaszowice.

Z. Mrozek

• Wycieczka klas pierwszych

• Maj, a my się zimy… zimnych lodów nie boimy!

W czwartek 18 maja klasy pierwsze udały się w daleką podróż pełną róż….  iii… bananów iii… balonów!

Oj działo się działo! Odwiedziliśmy bowiem Manufakturę rybnickich lodów rzemieślniczych w Lyskach. Tak, tak blisko…!

A nie wszyscy o tym wiedzą,

że taki skarb mamy tuż za miedzą!

Najpierw słuchaliśmy prelekcji na temat szkodliwości spożywania zbyt dużych ilości cukru oraz badaliśmy właściwości ciekłego azotu na bananach, które pod jego wpływem zmieniały się w młotki! Następnie prowadziliśmy też doświadczenia z różami oraz balonami, które azot zamieniał w bezkształtne „cosie”.

Na koniec jedliśmy gofry, piliśmy lemoniadę oraz smakowaliśmy własnoręcznie przyrządzonych lodów. Było to bardzo ciekawe doświadczenie oraz miło spędzony czas.

P. Czeszyk, I. Kwiatoń

• Wycieczka do Kotliny Kłodzkiej

• 17 maja br. klasy szóste oraz siódma pojechały na upragnioną trzydniową wycieczkę.

Wybrano Kotlinę Kłodzką, choć wychowawczynie miały wrażenie, że uczniowie pojechaliby gdziekolwiek, byle z możliwością noclegu ;-) Przecież z powodu pandemii takie wyjazdy były na kilka lat wstrzymane.

Tym razem się udało! Program był bogaty, pogoda dopisała, a uczniowie nie marudzili na ból nóg. Można więc uznać, że wycieczka była super!

Pierwszego dnia wycieczkowicze zwiedzili kopalnię złota w Złotym Stoku. Można było sobie nawet zakupić złotą sztabkę, więc tego dnia wartość bagażu wzrosła kilkukrotnie. Niestety, po jakimś czasie okazało się, że sztabki były tylko z wierzchu złote, no ale można się było przez kilka godzin poczuć milionerem. Tego dnia w planie było jeszcze zwiedzanie uzdrowiska Lądek Zdrój. Miasteczko było ładne, ale wody zdrowotne nie przypadły do gustu smakoszom coca-coli i Tymbarka. Po południu pojechaliśmy na miejsce docelowe czyli do naszego hotelu: pięknej Villi Verde w Stroniu Śląskim. Uczniowie najchętniej zajęliby się już sobą we własnych pokojach, ale spotkała ich niespodzianka: 5-kilometrowy spacer w górach. Mimo początkowej niechęci, podczas spaceru wszyscy zgodnie stwierdzili, że piękne widoki i świeże górskie powietrze wynagrodziło im trud pieszego marszu. Cel osiągnięto – zmęczeni uczniowie szybko udali się na spoczynek i noc była spokojna.

Następnego dnia w planach mieliśmy zwiedzanie Jaskini Niedźwiedziej oraz miasta Kłodzka ze słynną twierdzą i podziemnymi korytarzami. Jaskinia zrobiła ogromne wrażenie, mimo, że żadnego żywego niedźwiedzia w niej nie spotkaliśmy. Były za to żywe nietoperze i to robiło dość mroczne wrażenie. Pewnie niektórzy woleliby jednak spotkanie z niedźwiedziem. Przebojem były znalezione osobiście minerały, głównie ametysty, kwarce i piryt.

Następny punkt był równie pasjonujący i wymagający. Podziemne korytarze kłodzkiej twierdzy miejscami wymagały wprost chodzenia po czworakach i naprawdę robiły niesamowite wrażenie. Miasto jest urokliwe i ma swój klimat, wszystkim ten dzień bardzo się podobał. Po obiadokolacji był czas na rekreację: grę w piłkarzyki, piłkę na przyhotelowym boisku i integrację w pokojach.

Ostatniego dnia po obfitym śniadaniu ruszyliśmy na górski szlak. Naszym celem było przejście popularnych i robiących niesamowite wrażenie Błędnych Skał. W niektórych miejscach trzeba było się przeciskać przez szczeliny, mając świadomość, że nad głową wiszą wielotonowe bloki skalne. Tego dnia przed wyjazdem do domu wstąpiliśmy jeszcze do kaplicy czaszek w Czermnej oraz zrobiliśmy sobie długi spacer do Kudowy Zdroju, gdzie nagrodą za długą, pieszą wędrówkę, były smaczne lody. Ostatni punkt programu był do przewidzenia, a była nią wizyta w McDonaldzie.

Wróciliśmy zadowoleni, pełni wrażeń i chęci do kolejnych wyjazdów. Nauczycielki w osobach: pani Paluch, pani Głazik, pani Łukoszek i pani Tkocz też wróciły zadowolone, więc jak uczniowie nie zdradzą za dużo z tego, co udało się ukryć przed ich wzrokiem, jest szansa, że na drugi rok znów pojadą na kilkudniową wyprawę ;-)

Aleksandra Tkocz

• Europejskie podróże

• Francja

Francja - elegancja! Paryski pokaz mody - było bardzo ciekawie. Francuskie smakołyki w postaci ciasta francuskiego oraz francuskie śniadanie tosty z jajkiem. Wirtualne zwiedzanie zabytków Luwr, Wersal … Ogrom ciekawych wiadomości dowiedzieli się uczniowie Szkoły Podstawowej im. Henryka Mikołaja Góreckiego w Czernicy.

Szwecja

Wycieczka do Szwecji to nie lada wyzwanie! Sprawiła uczniom dużą przyjemność. Poznaliśmy symbole narodowe i słówka. Wyszukiwaliśmy książek  znanych szwedzkich autorów. Przypomnieliśmy sobie przygodny niesfornej Pipi słuchając fragmentów książki. Podziwialiśmy na prezentacji różnorodne ciekawe miejsca i zabytki Szwecji. Największa radością i dużym wzięciem cieszył się tradycyjny szwedzki stół. Każdy miał okazję spróbować wszystkich przyniesionych przez nas specjałów. Było bardzo smacznie i kolorowo. Szwecja to była nasza ostatnia podróż … będziemy je wszystkie wspominać z wielka radością.

Katarzyna Mandrysz

• Międzynarodowy Dzień Rodzin

• 15 maja obchodziliśmy ustanowiony w 1993 roku  przez Zgromadzenie Generalne ONZ, Międzynarodowy Dzień Rodzin. O tym, że w rodzinie tkwi prawdziwa siła każdego człowieka, przypomnieli nam uczniowie klasy VIII c, Dominik i Milena, którzy przekazali informację na ten temat przez szkolny radiowęzeł. Bliskie, serdeczne relacje z rodziną i krewnymi to podstawa dobrego funkcjonowania każdego z nas. Ważne jest również pielęgnowanie pamięci o swoich przodkach. Aby zachęcić uczniów do poznania historii swojej rodziny, został zorganizowany konkurs „Drzewo genealogiczne mojej rodziny”. Otrzymaliśmy 22 prace, które ozdobiły nasz szkolny korytarz.

Wyniki konkursu:

I miejsce: Wiktoria Procek z klasy IV b

II miejsce: Kacper Sumper z klasy V a

III miejsce: Łukasz Bartczak z klasy V b

Wszystkim dziękujemy za udział w konkursie!

• Górnicy na 102!

• 12 maja klasy Va i Vb udały się na wycieczkę do Tarnowskich Gór. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Kopalni Srebra, w której zaopatrzeni w kaski zjechaliśmy pod ziemię, gdzie czekały na nas atrakcje. Dowiedzieliśmy w jaki sposób wydobywano srebro, jak wyglądała praca górników. Następnie odwiedziliśmy Sztolnię Czarnego Pstrąga, gdzie przepłynęliśmy wąskie korytarze, poznając ciekawostki o tym, w jaki sposób górnicy pokonali siły natury oraz tajemnicze legendy. Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do szkoły i już nie możemy doczekać się kolejnych wycieczek.

Martyna Skorupa

• „Góra grosza”

• Zakończyła się ogólnopolska akcja pod nazwą „Góra grosza”. Uczniowie, jak co roku, wrzucali do klasowych skarbonek monety o nominałach od 1 grosza do 5 złotych. Uczniowie należący do Szkolnego Koła Wolontariusza przeliczyli zebrane pieniążki, spakowali i wysłali za pośrednictwem Poczty Polskiej do „Towarzystwa Nasz Dom” w Warszawie. W tym roku zebraliśmy 1060 złotych 55 groszy. Wszystkim, którzy ofiarowali przysłowiowy „grosik” serdecznie dziękujemy. Możecie być dumni, że pomagacie dzieciom, które z różnych powodów nie mogą wychowywać się w swoich biologicznych rodzinach. W Polsce wiele dzieci znajduje się w takiej właśnie sytuacji, dlatego przez ten podarowany grosz przyczyniacie się do polepszenia ich życia.

Informacja o ilości zebranych monet w przeliczeniu na 1 ucznia w klasie została umieszczona w widocznych miejscach w szkole. Uczniowie klasy III b wrzucili najwięcej „grosików”, dlatego w nagrodę mogli delektować się pysznymi lodami w kawiarni w Zameczku.

E. Boczek

• Młody zdolny!

• Dobiegły końca tegoroczne Wojewódzkie Konkursy Przedmiotowe dla uczniów szkół podstawowych organizowane przez Kuratorium Oświaty w Katowicach.

Wymagały one od uczestników opanowania wiedzy wykraczającej poza realizowaną w szkole podstawę programową. Uczeń klasy 8a, Jakub Gebel uzyskał tytuł finalisty Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z historii i otrzymuje dodatkowe 7 punktów rekrutacyjnych do szkoły ponadpodstawowej.

Gratulujemy sukcesu Jakubowi oraz Rodzicom! Dziękujemy również nauczycielowi historii za poświęcony czas
            i pomoc w przygotowaniach do konkursu.

• Modowe szaleństwo po polsku i po ukraińsku!

• Tym razem w ramach innowacji pedagogicznej nasi ukraińscy uczniowie zajęli się ubiorem, a konkretnie tym, jak można się ubierać w zależności od pogody czy okazji.

Zarówno Kiril, jak i Mariia stworzyli własne makiety. Zanim jednak na wybiegu pojawili się modele i modelki, to każdy uczeń sam wybrał sobie ubrania, które nie tylko trzeba było wyciąć, ale przede wszystkim ozdobić i pokolorować wedle uznania.

Ciężka praca naszych uczniów oczywiście nie poszła na marne. Kiedy już wszystkie postacie były gotowe – ubrane i wycięte, wtedy można było dokończyć makietę. Dopełnieniem każdej z nich była dołączona do postaci tabliczka, która to informuje o tym, jak dana część ubioru się nazywa – zarówno po polsku, jak i po ukraińsku.

Przepięknie zrobione makiety można podziwiać w sali numer 6.

• Szkoła Myślenia Pozytywnego – kwiecień

• Tematem przewodnim zadania kwietniowego było dążenie do celu. Do zrealizowania mieliśmy aż trzy zadania! Udało się je zrealizować dzięki zaangażowaniu Pani Aleksandry Kuśnierek, Pani Aleksandry Tkocz oraz rodziców.

Pierwsze zadanie było nastawione na definiowanie problemu. Zostało zrealizowane na zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych, przez uczniów klas IV. Uczniowie musieli skoncentrować się na konkretnym problemie i zastanowić się jak ten problem rozwiązać. To zadanie nie miało jednego poprawnego rozwiązania, im szerzej został przez nich zdefiniowany problem, tym lepiej!

Zadanie drugie i trzecie skupiało się natomiast na tematyce wyznaczania celów,  w obszarze planowania działań i określania kroków koniecznych do podjęcia, aby uzyskać oczekiwany efekt końcowy. W jednym z zadań wzięli udział rodzice, którzy otrzymali interesujące materiały na temat planowania i wyznaczania celów, zarządzania czasem oraz motywacji. Zadanie trzecie zostało zrealizowane przez uczniów klasy VII. Klasa VII wykonała planer czasu, planów i wyzwań. Podczas zajęć z wychowawcą 27 kwietnia uczniowie przystąpili do poważnego zadania. Należało przemyśleć i ułożyć w formie celów do realizacji plany dotyczące pozytywnego dotarcia do końca roku szkolnego. Pomysłów było wiele. Przeważały własnoręcznie wykonane książeczki, bogato zdobione, by droga realizacji zamierzeń była przyjemna. Ciekawe, czy uczniom uda się zrealizować cele do 23 czerwca?

Szkolna Koordynatorka
            Monika Łukoszek

• Sukces w Wojewódzkim Konkursie Plastycznym

• Uczennica naszej szkoły, Paulina Gomola z klasy 8a została laureatką Wojewódzkiego Konkursu Plastycznego "Boże dzieci, młodzi święci drogą do nieba". Gratulujemy wyróżnienia i życzymy dalszych sukcesów!

• Lego Fun - wycieczka do Kiczyc

• Niektóre rzeczy bardzo trudno zbudować, a jednocześnie łatwo zburzyć."

11 maja br. uczniowie klas drugich pod opieką wychowawców oraz pani Pedagog wyjechali na wycieczkę do Ośrodka H2O w Kiczycach, gdzie wzięli udział w kreatywnych warsztatach Lego Fun. Dzieci pod okiem animatorów uczyły się zasad dobrej współpracy w grupie oraz mogły rozwijać swoje kreatywne myślenie. W czasie zajęć powstawały wspaniałe domy, samoloty, samochody i inne budowle. Był czas na zabawę, integrację, ciepły posiłek i relaks. Z wycieczki wróciliśmy zmęczeni, ale też bardzo zadowoleni z głowami pełnymi niezapomnianych wrażeń. Zabawa, integracja i wspaniała współpraca dzieci to przepis na niezapomnianą wycieczkę.

Bożena Papierok i Beata Wawoczny - Kloc

• MISTRZOWIE ORTOGRAFII są wśród nas!

• 10 maja uczniowie naszej szkoły pojechali do Szczerbic, by wziąć udział w ortograficznych zmaganiach. Nasi reprezentanci to byli najlepsi z najlepszych. Musieli najpierw przejść etap szkolny, by następnie móc nas reprezentować w Międzygminnym Konkursie Ortograficznym „Mistrz ortografii”.

Finalnie do Szczerbic pojechało sześcioro uczniów. Były to osoby z następujących kategorii klasowych:

II – III: Paulina Niesobska oraz Julia Krzyżyk

IV – VI: Maja Franke oraz Tobiasz Lubszczyk

VII – VIII: Zuzanna Żydek oraz Katarzyna Bierza.

Poziom konkursu był bardzo wysoki. Uczestnicy nie tylko pisali trudne dyktando, ale dodatkowo musieli jeszcze rozwiązać test wiedzy dotyczący zasad ortograficznych. Wszyscy nasi reprezentanci świetnie sobie poradzili, ale ostatecznie tylko dwie osoby znalazły się na podium:

MISTRZEM ORTOGRAFII
            w kategorii klas II – III została JULIA KRŻYŻYK

I WICEMISTRZEM ORTOGRAFII
            w kategorii klas VII – VIII została ZUZANNA ŻYDEK

Jesteśmy z Was bardzo dumni! Polska ortografia nie jest wcale łatwa, a to właśnie nasze dziewczyny udowodniły, że nawet takiego przeciwnika można pokonać!

Wielkie gratulacje dla wszystkich uczestników i zapraszamy za rok!

Monika Drąg

• Przygoda z projektem ,,Europa i ja”

• W bieżącym roku szkolnym Szkoła Podstawowa im. Henryka Mikołaja Góreckiego w Czernicy (klasa 2b) realizowała Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ,,Europa i ja”, którego pomysłodawcą była Szkoła Podstawowa w Bochotnicy a patronatem honorowym władze miasta - Kazimierz Dolny. Program miał na celu przybliżenie dzieciom wiedzy na temat wybranego kraju znajdującego się Europie.

Naszą perełką byłą FRANCJA. Wykorzystując różne źródła wiedzy - począwszy od map, zasobów internetowych, poprzez tablicę multimedialną, poczucie własnego rytmu i zdolności manualne, uczestnicy zdobyli nowe doświadczenia:

- poznali położenie, stolicę, symbole narodowe Francji,

- wspólnie odnaleźliśmy film i bajkę nawiązującą do wybranego kraju, dzięki którym uczniowie mieli możliwość jeszcze bliżej poznać geografię państwa,

- każdy z uczestników poznał kilka słów w języku francuskim i wykonał słowniczek polsko-francuski,

- razem poznaliśmy miejsca, które warto zobaczyć we Francji,

- zostali zapoznani z fauną i florą występującą w omawianym państwie,

- dowiedzieli się także w co bawią się dzieci we Francji i jakie są francuskie przysmaki,

- poznali sławnych Francuzów: naukowców, artystów, muzyków oraz wiele innych ciekawostek o tym kraju.

Poprzez udział w Projekcie uczniowie zdobyli nowe doświadczenia, rozwijali zainteresowania dotyczące Europy oraz promowali swoją placówkę. Każde przeprowadzone zajęcia były fotografowane, a zdjęcia i filmiki wysłane i publikowane na stronie organizatora. Nasza szkoła otrzymała certyfikat potwierdzający udział, zaś każdy uczestnik przedsięwzięcia został nagrodzony imiennym dyplomem za czynny udział w działaniach projektowych. Uczniowie na podsumowanie wykonali lapbooka, mając w ten sposób okazję wykazać się zdobytą wiedzą oraz efektami zrealizowanych zadań. Przygoda z projektem była bardzo interesująca i dała wszystkim dużo satysfakcji. Reasumując można stwierdzić, że projekt to bardzo ciekawa i skuteczna forma pracy z dziećmi, które przez swą aktywność chłoną lepiej, więcej i na dłużej.

Bożena Papierok

• „Człowiek sprężyna"

• 8 maja 2023 r. w naszej szkole odbyło się przedstawienie Studia Carnaval Art Voyage”. Uczestnik programu „Mam Talent” z Rumunii zaprezentował się jako człowiek sprężyna.  Pod czujnym okiem artystów cyrkowych uczniowie mogli także sprawdzić swoją sprawność fizyczną. Podczas występu wykorzystane były efekty specjalne, takie jak: lasery, dym sceniczny, podświetlenia.

Program artystyczny cieszył się dużym zainteresowaniem. Pokazy artystów zostały nagrodzone gromkimi brawami.

K. Mandrysz

• Konkurs ortograficzny klas II i III

• „Mały mistrz ortografii”

21 kwietnia odbył się Szkolny Konkurs Ortograficzny dla kl. II i III - „Mały mistrz ortografii”. W konkursie udział wzięli reprezentanci z klas II i III: Lidia Habram, Aleksandra Jakubowska, Aleksandra Knura, Patryk Jeszka, Paulina Niesobska, Eryk Hałas, Jakub Chowaniec, Oliwia Tomiczek, Ksawery Gembalczyk, Paulina Niesobska, Robert Olszówka, Julia Krzyżyk. Celem konkursu było utrwalenie zasad polskiej ortografii, rozwijanie wśród uczniów nawyków pracy nad poprawnością ortograficzną, motywowanie do doskonalenia własnych umiejętności ortograficznych oraz kształtowanie zainteresowań i umiejętności samodzielnej pracy. W rywalizacji zwycięzcami zostali Ci, którzy wykazali się najlepszą znajomością zasad pisowni i umiejętnością ich zastosowania w praktyce.

Laureaci Szkolnego Konkursu Ortograficznego:

1. Paulina Machulec III b
            2. Julia Krzyżyk III b
            3. Robert Olszówka III b

W kolejnym etapie konkursu Paulina Niesobska oraz Paulina Machulec będą reprezentowały naszą szkołę w Międzygminny Konkursie Ortograficznym „Mistrz ortografii”, który odbędzie się 10 maja 2023 r. w Szczerbicach.

Wszystkim gratulujemy a dziewczynom życzymy powodzenia!

• Święto Konstytucji 3 Maja

• 2 maja przedstawiciele uczniów SP Czernica, złożyli symboliczną wiązankę oraz zapalili znicz pod Pomnikiem Powstańców Śląskich. Miało to związek z obchodami Święta Konstytucji 3 Maja. W szkole z kolei, przygotowana została wystawa poświęcona polskim symbolom narodowym. Dzięki temu, uczniowie mają okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat historii barw i symboli Polski. Jak duże znaczenie mają symbole i znaki narodowe w historii - My Polacy, wiemy najlepiej.

Franciszek Szweda

• Szkoła Podstawowa im. H.M. Góreckiego w Czernicy
      • (32) 4305060
      • ul. Wolności 41, 44-282 Czernica Poland
      • mgr Iwona Witek, wicedyrektor: mgr Kamila Dobrowolska
      • Inspektor Ochrony Danych : Aleksandra Cnota-Mikołajec adres e-mail: aleksandra@eduodo.pl