• Ozoboty

        • ,,Ozoboty mogą być świetnym rozwiązaniem dla najmłodszych. W końcu pozwalają nam prowadzić zajęcia z robotyki offline używając do programowania sekwencji kolorów rysowanych markerami. Przy odrobinie kreatywności Ozobota możemy używać również na przedmiotach nie związanych z programowaniem. Pamiętacie Storytelling (opowiadanie historii), czy chociażby wycieczkę po mapie? Zastosowań offline jest bardzo dużo.

          Poza markerami, roboty od EduSense mają dedykowaną aplikację Ozobot i OzoGroove. A najnowszy rodzaj Ozobota (Evo) korzysta z aplikacji Ozobot Evo. I tak OzoGroove pozwoli zaprogramować roboty aby tańczyły do wybranej muzyki. Kojarzycie synchroniczne tańce country? Wyobraźcie je sobie w wykonaniu grupki Ozobotów. Aplikacja Ozobot natomiast to przeniesienie rysowania linii i kolorowych kodów na ekran tabletu.

          Ale Ozobot to również programowanie na komputerze. Aplikacje do programowania robotów dla dzieci opierają się w zasadzie na jednym z dwóch wizualnych języków programowania: Scratch albo Blockly. Twórcy Ozobota postawili na Blockly tworząc stronę http://ozoblockly.pl. Oznacza to, że do programowania nie będziemy potrzebowali instalować specjalnej aplikacji, wystarczy przeglądarka i Internet. Tak jak w przypadku Scratch Online jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ mamy możliwość programowania praktycznie na każdym komputerze bez wcześniejszego jego przygotowania. Jedynie konieczność posiadania Internetu może być dla niektórych minusem. A ponieważ programujemy online w przeglądarce, możemy używać zarówno tabletów, jak i smartphonów.

          Aplikacja potrafi „rosnąć” z dzieckiem. Co to znaczy?

          Ozoblockly oferuje 5 poziomów trudności. Dzięki temu już nawet dzieci, które jeszcze nie umieją czytać mogą rozpocząć swoją przygodę z programowaniem.

          Poziom 1 składa się z trzech kategorii: ruch, efekty, świetlne i czekaj. Ale już tyle wystarczy 5-7 latkowi aby tworzyć swoje pierwsze projekty. Do dyspozycji ma 39 różnych komend.

          Na poziomie 2 puzzle to kombinacja poleceń tekstowych oraz grafik. Dzieci dostają troszkę szersze spektrum możliwości ale polecenia nadal pozostają jasne i czytelne. Pojawia się również kategoria pętle, pozwalająca powtarzać stworzony kod.

          Poziom 3 to nowe kategorie: nawigacja po linii i logika. Ta pierwsza, moim zdaniem, jest bardzo trafionym pomysłem. Pozwala ona integrować programowanie za pomocą aplikacji z rysowaniem drogi Ozobota za pomocą markerów. Programowanie robota na poziomie 3 idealnie sprawdzi się na początku przygody z robotyką w starszych klasach lub jako kontynuacja zabawy w młodszych.

          Ostatnim z poziomów jest poziom 5. Najbardziej zaawansowany ze wszystkich. Wprowadza kolejne nowe kategorie jak i nowe polecenia do już wcześniej dostępnych. Znajdziemy tu kategorie: funkcje, zmienne, matematyka i zakończ. Jednak co ważniejsze, zmienia się również treść puzzli które przyjdzie nam łączyć. Zamiast znanego wcześniej „ruch naprzód odległość 1 krok prędkość średnia” ujrzycie „ruch 20 mm prędkość 30 mm/s”. Podobnie zmienione są pozostałe polecenia. Dzięki takiemu zabiegowi, programowanie robota staje się precyzyjniejsze, a komendy zbliżone do programowania tekstowego."
          źródło: www.edunews.pl/nowoczesna-edukacja/programowanie/

          https://ozoblockly.pl/

          https://akademia.edu-sense.com/pl/scenariusze

          Do pobrania:

          1. Zawiłą drogą - Zadanie                    Pobierz Kartę pracy
          2. Spacer Ozobota – Zadanie               Pobierz Kartę pracy
          3. Wielkanocne Pisanki – Zadanie     
            Pobierz Kartę pracy 1  Pobierz Kartę Pracy 2

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa im. H.M. Góreckiego w Czernicy
      • (32) 4305060
      • ul. Wolności 41, 44-282 Czernica Poland
      • mgr Iwona Witek, wicedyrektor: mgr Kamila Dobrowolska
      • http://fb.me/SPwCzernicy
      • Inspektor Ochrony Danych : Aleksandra Cnota-Mikołajec adres e-mail: aleksandra@eduodo.pl
      • AE:PL-54050-80271-HHURU-23
  • Galeria zdjęć

      brak danych